Menü

Kényeztető tippek ‒ Pihentető szemtorna

Pislogás
Pislogj gyakrabban! Szokj hozzá a gyakori és rendszeres pislogáshoz, mivel ez segít elkerülni a szem túlfeszítettségét. 10 másodpercenként egyszer-kétszer pislogj (erőltetés nélkül), bármit is csinálsz, ez különösen fontos olvasás közben.

Hideg víz
A hideg vizes öblítés nagyon hasznos, mert a szem és a körülötte lévő szövetek működését harmonizálja.

Fókuszálás
Fókuszálj magad elé (pl. egy ceruzára) és egy távoli pontra felváltva, legalább 10-szer.

Napfürdő
Hunyd be a szemed, fordulj a nap irányába, mozgasd a fejed könnyedén egyik oldalról a másikra, hogy a napsugarak a szem minden részére egyforma intenzitással eshessenek. A gyakorlatot szemüveg nélkül végezd el.

Tenyerezés
Hunyd be a szemed, és tedd a tenyereid a szemeid elé. Az orr szabadon marad. A szemre semmilyen nyomást sem szabad alkalmazni. A szemek maradjanak csukva és lazuljanak el. Minél feketébb a szín, amit a letakart szem lát, annál ellazultabb a szem állapota.

Vissza a kényeztető tippekhez