Menü

Kényeztető tippek ‒ Lazító gyakorlatok

Ha az egyszeri, ösztönös nyújtózkodás már nem segít, ideje kicsit többet foglalkoznod a testeddel a munkahelyeden. Nagyon fontos, hogy óránként pihenj 10 percet! Segítünk, hogy hasznosan töltsd ezt a kis időt. Az alábbi gyakorlatok mindössze 8 percet vesznek igénybe, mégis csodákra képesek.

Ülve is végezhető gyakorlatok

Fejforgatás felváltva 5-ször jobbra, 5-ször balra. Hajtsd az állad a mellkasodra, és csak addig forgasd a fejed, amíg az álladat nem kell felemelned. A végső helyzetet mindig tartsd ki 3 másodpercig.

Fejdöntés. Jobbra, balra felváltva 5-5-ször. A véghelyzetben mindig tartsd 3-5 másodpercig.

Húzd fel a vállaidat, tartsd meg 3 másodpercig, majd engedd le ameddig csak tudod. Végül vissza a nyugalmi pozícióba. Ismételd meg 5-10-szer.

Fond össze az ujjaidat a tarkódon, mindkét könyöködet feszítsd hátrafelé, majd lazíts. 3-szor ismételd, véghelyzetben tartsd ki 5-10 másodpercig.

Végül pedig egy igazán kényeztető gyakorlat: kezeidet dörzsöld össze, melegítsd fel, és masszírozd tenyérrel a derekat, vesetájékot. Végezd 20-30 másodpercig, ismételd 2-szer, 3-szor.

EGÉSZSÉGEDRE!

Állva végezhető gyakorlatok

Teljes talp a földön, nyúlj váltott kezekkel minél magasabbra 20-30 ismétléssel.

A szék karfájára támaszkodva emelkedj lábujjhegyre, nyújtott lábbal, majd lassan engedd vissza a tested, a fenék végig szorít. Kezdd 10 ismétléssel, amit fokozatosan növelj 30-ig.

Hajolgass oldalra. Vállszélességű terpesz, egyik kar a derék mögött, másik ívben a fej felett. 3-3 ismétléssel.

3-szor hajolj hátra. Két kéz fent. Derékból hajlás, nyak egyenes marad. Könnyebbség, ha eleinte támasztod a derekad. 3-szor hajolj előre. Két kéz és a vállak lazán lógnak. Felegyenesedésnél először a derekadat egyenesítsd ki!

Hátad támaszd a falnak, combjaid 45 fokban lejtsenek a térd felé, alsó lábszárak függőlegesek. Hát egyenesít, az ágyék előrehúzásával kicsit domborít. Fél percig végezd.

Állj egyenesen, két tenyér nyugodjon a hason, csukd be a szemed, relaxálj fél percig: szívd be a levegőt 4 ütemre, tartsd bent 4 ütemen át, engedd ki 4 ütemre, majd 4 ütemen keresztül maradj így, mielőtt elölről kezded.

EGÉSZSÉGEDRE!

Vissza a kényeztető tippekhez